5 ჯანსაღი საჭმელი კორონავირუსისგან თავის დასაცავად – დიეტოლოგის რჩევები

საქართველოში კორონავირუსი კვლავ სწრაფი ტემპით ვრცელდება, ამიტომ მაქსიმალურად უნდა დავიცვათ თავი. სხვა პრევენციული ზომების მიღებასთან ერთად, აუცილებელია, ვიზრუნოთ ჩვენი იმუნური სისტემის გაუმჯობესებაზე, რაც ყველაზე უკეთ სწორი კვებითაა შესაძლებელი.

გთავაზობთ 5 ჯანსაღ საჭმელს, რომლებიც ხელს უწყობს იმუნური სისტემის გაუმჯობესებას.

  1. წითელი ბულგარული წიწაკა

    წითელი ბულგარული წიწაკა დიდი დოზით შეიცავს ვიტამინ C-ს, რომელიც ხელს უწყობს იმუნური სისტემის გაძლიერებას. ერთი ჭიქა დაჭრილი ბულგარული ორჯერ უფრო მეტ ვიტამინს შეიცავს ვიდრე ფორთოხალი. დიეტოლოგები გვირჩევენ, რომ მეტი ეფექტურობისათვის ბულგარული მივირთვათ ცოცხლათ, მივაყოლოთ ჰუმუსს ან რაიმე სალათს.

  2. ბროკოლი

    ბროკოლი შეიცავს ვიტამინ C-ს. ერთი ჭიქა ბროკოლი ვიტამინის მიღების დღიური ნორმის 43%-ს შეადგენს. თუკი გსურთ, ბროკოლისგან რაც შეიძლება მეტი ვიტამინის მიღება, მიირთვით ცოცხლად.
  3. ნიორი

    ნიორი ხელს უშლის ორგანიზმში ინფექციების წარმოქმნას. გარდა ამისა, აწესრიგებს სისხლის მიმოქცევას და ამცირებს გულის დაავადებების რისკს. სასურველია, რომ დღეში 2 ან 3 კბილი ნიორი მიირთვათ. დიეტოლოგის თქმით, არ აქვს მნიშვნელობა, როგორი სახით მიიღებთ მას, შეგიძლიათ გამოიყენოთ ვახშმის მომზადებისას ან შეურიოთ სოუსს.
  4. სოკო

    სოკო შეიცავს ვიტამინ D-ს, რომელიც ხელს უწყობს ძვლების გამაგრებას. გარდა ამისა, იგი ამცირებს რესპირატორული დაავადებების რისკს. სოკო მშვენიერი ინგრედიენტია აპეტაიზერის ან ვახშმის მოსამზადებლად.
  5. მზესუმზირის მარცვლები

    მზესუმზირა უხვად შეიცავს ვიტამინ E-ს, რომელიც ძლიერი ანტიოქსიდანტია და აუმჯობესებს იმუნურ სისტემას. მხოლოდ 30 გრამ მოხალულ მზესუმზირას შეუძლია ვიტამინ E-ს მიღების დღიური ნორმის 50%-მდე მოგცეთ.

იზრუნეთ თქვენი იმუნური სისტემის გაძლიერებაზე, განსაკუთრებით მაშინ, როცა ეს ასეთი მარტივია.

 

ასევე დაგაინტერესებთ